Nauczycielu, nauczycielko, edukatorko, edukatorze, każdy kto chce zyskać wiedzę na temat pracy z uczniami z zespołem Aspergera!

Jeśli masz w swojej klasie dziecko z zespołem Aspergera, zauważasz jego trudności w kontaktach z rówieśnikami i chciałbyś mu pomóc, zapraszamy Cię na seminarium.

Seminarium ma na celu:
omówienie specyfiki funkcjonowania dzieci z ZA, omówienie trudności jakie pojawiają się w relacjach dzieci z ZA z ich rówieśnikami, wypracowanie metod pracy z klasą do której uczęszczają dzieci z niepełnosprawnością.
Wszyscy uczestnicy otrzymają książki „Mam zespół Aspergera" (nieodpłatnie). Seminarium również jest bezpłatne.

Prowadzenie - Karolina Dyrda, terapeutka osób ze spektrum autyzmu.

DATY I MIEJSCE (do wyboru, każde spotkanie jest tym samym warsztatem)

15 kwietnia, godz. 9.30-12.30 BRAK MIEJSC
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ul. Kłopotowskiego 6 lok. 59/60, Warszawa

29 kwietnia, godz. 15.00-18.00 BRAK MIEJSC
UWAGA! ZMIANA MIEJSCA SZKOLEŃ
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie, ul. Gocławska 4, WARSZAWA (na prawdę blisko Centrum, koło SWPS)

8 maja, godz. 13.30-16.30 BRAK MIEJSC
UWAGA! ZMIANA MIEJSCA SZKOLEŃ
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie, ul. Gocławska 4, WARSZAWA (na prawdę blisko Centrum, koło SWPS)

12 czerwca, godz. 13.00-16.00 WOLNE MIEJSCA
UWAGA! ZMIANA MIEJSCA SZKOLEŃ
Biblioteka Publiczna m. st. Warszawy Biblioteka Główna Województwa Mazowieckiego, Koszykowa 26/28, 00-950 Warszawa

17 czerwca, godz. 9.30-12.30 WOLNE MIEJSCA
UWAGA! ZMIANA MIEJSCA SZKOLEŃ
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie, ul. Gocławska 4, WARSZAWA (na prawdę blisko Centrum, koło SWPS)

Uwaga! Ilość miejsc ograniczona!!!

Rejestracja wyłącznie przez ankietę!

ANKIETA

W ramach programu zebraliśmy kilkanaście scenariuszy TUS-ów, którymi chcemy się z Państwem podzielić. Mamy nadzieję, że zainspirują one Państwa do
prowadzenia podobnych treningów.

SCENARIUSZE 1
SCENARIUSZE 2


Projekt dofinansowany ze środków Urzędu m.st. Warszawy orazze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury

Karolina Dyrda - psycholog, pedagog specjalny, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna pracująca z pacjentami od 2000r. Doktorantka trzeciego roku w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestniczka szkolenia w Szkole Psychoterapii Centrum CBT-EDU. Ukończyła Psychologię w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej, Pedagogikę Specjalną na Uniwersytecie Szczecińskim oraz Podyplomowe Studium Trenerów Grupowych w Laboratorium Psychoedukacji.
Specjalizuje się w prowadzeniu psychoterapii indywidualnej pacjentów (młodzież, dorośli) z całościowymi zaburzeniami rozwoju, zaburzeniami lękowymi, depresją, innymi zaburzeniami emocjonalnymi, niską samooceną oraz zaburzeniami odżywiania.
Zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci, młodzieży i dorosłych z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm dziecięcy, zespół Aspergera).

Od 2000 roku pracuje z dziećmi i osobami dorosłymi z autyzmem i Zespołem Aspergera, na początku w Krajowym Towarzystwie Autyzmu w Szczecinie, a następnie przez 12 lat w Fundacji SYNAPSIS.

Jest absolwentką dwuletniego Studium Pomocy Dzieciom Autystycznym i ich Rodzinom, organizowanym przez Fundację SYNAPSIS oraz Kursu Neurobiologicze Podstawy Integracji Sensorycznej przeprowadzonym w PSTIS. W Centrum CBT ukończyła także Kurs Psychoterapii Dzieci i Młodzieży oraz Neuropsychologię Kliniczną Dziecka.

Brała udział w wielu szkoleniach związanych z diagnozą i terapią osób z autyzmem dotyczących m.in. diagnozy funkcjonalnej (PEP-R, AAPEP, TTAP, CCP), alternatywnej komunikacji, zachowań trudnych, treningu kompetencji społecznych, a także w dwuletnim cyklu szkoleń prowadzonych przez trenerów z Opleidingscentrum Autisme Theo Peeters z Belgii, uzyskując certyfikat koterapeuty Modelu TEACCH.

Wiedzę z zakresu terapii osób ze spektrum autyzmu zdobywała również podczas wizyt studyjnych w ośrodkach dla osób z autyzmem w Holandii i Danii.

Specjalizuje się w terapii grupowej dorosłych osób z zespołem Aspergera. Przez kilka lat realizowała w Fundacji projekty ”Samodzielność dorosłych osób z autyzmem lub zespołem Aspergera”. W latach 2011 – 2012 realizowała w Fundacji SYNAPSIS innowacyjny projekt aktywizacji społecznej i zawodowej osób z autyzmem i zespołem Aspergera „Zatrudnij Asa”.
W roku 2012 za skuteczne wprowadzanie programu wszechstronnego wsparcia dla dorosłych osób z zespołem Aspergera i przygotowania ich do podejmowania zatrudnienia, została wybrana Człowiekiem Roku Fundacji SYNAPSIS.